Followers

Saturday, November 24, 2012

Antara Dua Pelumba..

Salam & Selamat Sejahtera Semua :)





Antara Dua Pelumba...

Perjalanan hidup ini satu perlumbaan, antara lambat atau awal menjadi penentu menangnya. Namun adakah itu ukuran semata-mata atau sekadar perjalanan itu dilalui. Berkereta lama buruk atau berkereta baru sport, namun pemandunya tetap manusia yang punyai pengalaman tersendiri.

Bermula di awal garisan atau di belakang hanyalah ukuran jarak semata-mata, dan adakah jarak itu akan menguntungkan pemandu itu dengan kemahirannya? Namun bila perlumbaan sudah bermula kedua-dua pemandu itu sedar akan adakah ini nasib, takdir atau bagaimana melaluinya? Pintasan dibuat, saling bergilir memotong sama satu lain, adakah ini beranian atau semata2 ghairah ketika itu?

Garisan penamat semakin dihampiri, garisan yang pasti menentukan pemenangnya. Fokus ketika ini begitu penting dan runcing. Garisan dilepasti dan ada yang menang, namun antara dua pelumba itu siapakah yang sebenarnya memiliki kemenangan?

*ni trick ke ape? haha...(ape2 pun untuk hari Ahad saya sudah membuat keputusan untuk mengeluarkan entry di dalam bahasa melayu sahaja ^_^ )

No comments:

Post a Comment